Gitte er mor, hustru, personlig træner og kostvejleder med over 12 års erfaring. Hun har en bachelor i Idræt og Sundhed fra Syddansk Universitet og studerer Master i Folkesundhed på Roehampton Universitetet i London. På grund af hendes store passion for træning til kvinder under og efter graviditet har hun i sin afsluttende opgave på sin master valgt at forske i den danske diagnose bækkenløsning. Gitte har tidligere konkurreret intensivt i disciplinen Bodyfitness under Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund, hvor hun senest fik en bronzemedalje ved DM 2014 inden hun blev gravid med sin datter.

 

Gitte kombinerer sin passion for træning, trivsel og ernæring med en dybdegående forståelse fra hendes uddannelse om den menneskelige krop, psyke og adfærd. Hun har stor erfaring med succesfuldt at hjælpe hendes klienter til at opnå deres mål gennem personligt tilpasset strategier der fokuserer på gradvis dannelse af nye vaner og adfærd, der fordrer en langvarig effekt. Hendes solide uddannelsesmæssige baggrund og interesse i videnskab lægger et stærk fundament for hendes arbejde med hendes klienter.

 

Gitte kombinerer klinisk praksis, uddannelse og videnskab i hendes undervisning på seminarer og workshops, hvor både lægmænd og professionelle nyder godt af hendes omfattende viden og erfaring indenfor kvinders sundhed.

Som personlig træner, underviser og coach fokuserer hun primært på kvinder der falder indenfor følgende områder

 

Vægttab

For at kunne lægge en strategi der passer til dig og din hverdag, kræver dette en dybdegående forståelse for dine præferencer, vaner og adfærd. Det er vigtigt for mig at forstå dine udfordringer, styrker og livsomstændigheder således at den strategi vi designer til dig har den største chance for at have succes. For de fleste lægges der en plan som giver resultater både på kort og lang sigt og dette opnås ved at lave små ændringer i dine vaner. Som oftest er det en forudsætning for at der sker ændringer i kost og/eller fysisk aktivitet for at opnå dine mål.

 

Kropsbygning

Uanset hvordan du ønsker at din krop skal se ud, er dette ofte muligt gennem den rette kombination af kost og træning. Afhængigt af dine mål kan den plan der udarbejdes være ret krævende og firkantet uden rum til alt for store afvigelser. Der er typisk behov for at omprioritere i ens liv således der gøres plads til hård fysisk træning, kost og søvn. Det er selvfølgelig også muligt at opnå sine mål over en længere periode hvor der er mindre behov for store ændringer her skal man blot huske på at det så også tager længere tid før man ser forandringer.

 

Fysisk aktivitet for kvinder under og efter graviditet.

Der findes rigtig mange myter og skræmmehistorier når det gælder fysisk aktivitet og træning under og umiddelbart efter graviditet. At arbejde med kvinder i denne periode af deres liv kræver en god portion forståelse, viden og erfaring for at vælge den træningsform og tilgang der passer bedst til den enkelte kvinde.

 

Smerte og træning.

Alle mennesker oplever smerter gennem livet og det er ikke altid der kan findes en specifik årsag til dem. Først og fremmest er det vigtigt at udelukke at der er noget alvorligt galt men efter man har gjort dette er der faktisk ikke noget i vejen for at du må træne. Det kan dog for mange være svært at udvælge de mest hensigtsmæssige træningsøvelser, intensitet og dosis der tager hensyn dig og giver dig en positiv oplevelse ved at være fysisk aktiv. Der er videnskabelig dokumentation for at forstå sine smerter bedre kan være med til at skabe trygge rammer for dig og hjælpe dig til at forstå hvordan fysisk aktivitet både kan hjælpe dig med at holde din fysisk ved lige og være en del af din rehabiliteringsstrategi for at komme ud af smerterne. Netop den tilgang bruger jeg sammen med mine klienter som har smerter og i de tilfælde hvor der er behov for yderligere vejledning og behandling arbejder jeg tværfagligt med andre sundhedsprofessionelle så du sikres de bedste vilkår for at være i trygge sikre hænder.